Nie umiem czytać / I can’t read

| by Jan Kowalewicz |

Rozumiem obrazki, ale większość tekstu mi umyka.

album-cover-large-23907

Kiedy byłem małym chłopcem i przeglądałem pierwsze komiksy jeszcze nie umiałem czytać. Mowa obrazków jednak dostarczała mi cały sens jaki był potrzebny. To dlatego filmy z oszczędnymi dialogami potrafią tak wgniatać w fotel. Wychowałem się na komiksie, ale o tym inną razą.

Ostatnio dostałem od Asi prezent. Był to piękny, stylowy pasek skórzany. A wcześniej dostałem inny prezent, o którym wam tu nie powiem, bo nie wypada : P. Trochę przed tym prezentem dostałem od niej komiks. Jest to twórczość Pana Serpieriego. Jego kreska jest tak sycąca, że nie można się oderwać od patrzenia na te wszystkie obrazki. Niektórzy z Was na pewno znają jego znamienitą serię Druuna. Psychodeliczno-erotyczna seria, której bohaterka ma mięsiste, krępe kształty, lecz nie można jej odmówić kobiecości i uroku.

Powyższy komiks stanowi fantastyczną etiudę rysunkową. Mam go jednak w wersji francuskojęzycznej… W prawdzie uczyłem się tegoż języka na pierwszych studiach, na drugich włoskiego, a w liceum hiszpańskiego, ale niestety władam nim tak samo dobrze, jak pozostałymi dwoma. Komiks jest narysowany jednak bardzo jasno i myślę, że powolne studiowanie go nauczy mnie sporo języka.

Nie przepadam za historiami rodem z Dzikiego Zachodu, ale to dlatego, że większość tego tematu poznałem jako dzieciak na westernach Hollywoodu. Amerykanie mają niestety tendencję do pompatyczności i spłycania wszystkiego czego się dotkną, a Włosi mają swoją subtelność i smak. Nawet jeśli ich ktoś nie lubi. ; )

I understand pictures but most of text is a problem to me.

When I was a kid and I studied first comic books I didn’t know how to read. Yet the language of graphic stories was very understandable to me. This is the way good films don’t have their strength in dialog, even if they are well written and played.

I was raised on a comic, but this is another story for another time.

Recently I got a present from Joanna. It was a beautiful leather belt. Before that she gave me another gift, but this is not a place to tell you about it. 😛

Before that one she both me a comic by Paolo Eleuteri Serpieri. His style is so powerful that you cannot stop devouring the pictures with your eyes. Some of you know his Druuna series for sure. The heroine of this psychedelic erotic novel is a women of a stocky, fleshy shapes whose femininity and charm is undeniable.

The comic book shown above is a fantastic study of Serpieri’s style. Yet I have it in French… I have been learning the language at my first studies, as well as Spanish in high school and Italian at my second studies, yet I know it as well as other two. Fortunately the book is drawn so well that I understand the story. I suppose it will help me learn french a little.

I don’t like stories about Wild Wild West due to fact I got to know this culture from Hollywood Westerns. Alas they rarely do films that are not pompous and trivial. Happily Italians have undisputed taste and subtlety, even if one may not like them ; )

Leave a Reply

