Metoda na leniwca.

|Jan Kowalewicz|

Ja mam tak, że nie przepadam za zmuszaniem się (co innego kogoś 😉 ).

Lubię rysować i robię to bardzo regularnie od kiedy 2 lata temu z początkiem 2015 zrobiłeś Wojtku wydarzenie na fb: 100dni =100 rysunków.

To była dla mnie spłonka.

Oprócz podciągania pod to rysunków, które robiłem na wydział, rysowałem dużo dla siebie. Robiłem to raczej spontanicznie i dla zabawy. Bez “wielkiego planu pięcioletniego”, bez napinki.

Wtedy zacząłem robić rysunki małego formatu. Trochę większe niż zeszyt, ale najwięcej rysowałem na A3. Nie nastawiałem się specjalnie na postęp i nie trzymałem się jakiegoś celu.

Rysowałem dla przyjemności.

Oczywiście czasem, może nawet częściej niż pamiętam, musiałem się kopnąć w dupę, aby zacząć. Na rozruch przede wszystkim wpływało to aby zrobić tę setkę. To był impuls każdego dnia aby było łatwiej zacząć właśnie. Zrobiłem podczas tego wydarzenia 120 rysunków. Szkicowałem co tylko miałem ochotę i to był główny element zabawy, bo działanie spontaniczne i pod chwilową ochotę jest dla mnie czysta frajda, a że rysowałem piórkiem lub flamastrami, to rzadko kiedy zajmowało mi to więcej niż 20 minut. To ważne, bo nie zdążyłem się znudzić i zniechęcić.

Jestem pod dużym wrażeniem tego jaki postęp zrobiłem, robiąc głównie takie małe rysuneczki. Te przedstawione ponizej sa odpowiednio w formatach A3 i B2 i są zrobione mniej w czasie roku od siebie.

Gdy w połowie kwietnia wydarzenie się skończyłem chciałem dalej ciągnąć to tempo. Nie udało się. Ale i tak w 2015 narysowałem ponad 220 rysunków i zrobiłem po raz pierwszy ever 100×70. Nie byłem na siebie zły, że nie narysowałem 365 w ciągu całego roku. Znam siebie i wiem, że taki cel wywoływał by u mnie dużą presję i odbierał mnóstwo frajdy.

W zeszłym roku zrobiłem ogółem ponad 235 rysunków, w tym jeden 100×70 piórkiem i po raz pierwszy usiadłem do tabletu zrobiłem 2 rysunki przy każdym nich siedziałem kilkadziesiąt godzin. Parę dni temu zrobiłem kolejny rysunek 100×70. Jakoś na początku roku mam taki czas że muszę pierdolnąć duży format. W ten sposób mam te oto 3 rysunki zrobione rok po roku każdy:

Ocenę jakości kreski pozostawiam Wam.

Ja mam z tego zabawę. 😀

Leave a Reply

